איך פגשתי את אייפון עונה 1 פרק 1 (ואחרון לעונה)

"דניאל! שמעת על הדבר הנוראי ביותר שקרה מעולם?!" – פנה אלי חבר בשבת, בדרמטיות מוגזמת.

"אוי לא, אל תגיד לי שהפסיקו לייצר הד אנד שולדרס נגד קסקסים! מה נעשה?!"

"אממ לא.. לא על זה דיברתי.."

"אהה פחח.. ברור שלא על זה.. לא לקחת אותי ברצינות אני מקווה.. אז על מה דיברת?"- להגנתי יאמר שאם דבר כזה באמת יקרה סביר להניח שהוא ידורג במקום הראשון במצעד הדברים הנוראיים שקרו מעולם.

"על האייפון העתידי שעובד של אפל השאיר בטעות בפאב."

"ברור ששמעתי, אבל למה זה כל כך נוראי?"

"מה זאת אומרת? כחסיד של אפל אתה צריך לדעת שאסור שמידע כזה ידלוף מהחברה! העולם לא מוכן לזה.." – ככה נשמע מישהו שמכיר אותי יותר מדי זמן..

"ומה אם אני אגיד לך שאפל היא זאת שגרמה לדליפה הזאת כדי לעורר מהומה תקשורתית?"

"אין מצב! קונפירציה מטופשת.. מדובר סה"כ בטעות אנוש!"

"אם כך אתה חושב, שב בני ואמשול לך משל."

"הא?"

"פשוט שב בשקט ותקשיב לסיפור עם מוסר השכל"

"הנה זה מתחיל…"

"מעשה בצדיק שהלך בדרכו כשלפתע פתאום ראה עלה על הקרקע. פנה הצדיק לעלה ושאל אותו: מר עלה, למה הופלת לאדמה? ענה לו העלה: וואלה, אין לי מושג שאל את הענף, הוא זה שהפיל אותי. פנה הצדיק לענף ושאל: ענף נחמד, ענף חביב, מדוע הפלת את העלה המסכן לאדמה? ענה לו הענף: עזוב'תי באמאש'ך, שאל את הרוח היא זו שהזיזה אותי.
לא התייאש הצדיק, ופנה לרוח: גברת רוח, למה הזזת את העלה? ענתה לו הרוח: מצטערת לא שלטתי בזה, שאל את המלאך שאחראי עלי….
אתה איתי?"

"ZzZzZzZzZz… הא? מה? כן כן אני מקשיב.."

"בקיצור, שאל הצדיק את המלאך למה הוא ציווה על הרוח להזיז את הענף והמלאך ענה שאלוקים בכבודו ובעצמו אמר לו לעשות כך. משפנה הצדיק לאלוקים, אמר לו אלוקים: לפני שאתה שואל, תרים את העלה.
כשהרים הצדיק את העלה, נתגלתה בפניו תולעת קטנה, מסכנה וחולה. רק אז הבין הצדיק שאם המלאך לא היה אומר לרוח שתזיז את הענף, והענף לא היה זז ומפיל את העלה, התולעת הקטנה ששכבה שם בשמש היתה נצלית ומשמשת כאוכל לחזירי בר."

"סיימת?"

"כן."

"ומוסר ההשכל מהסיפור?"

"שניה אני בונה את זה.."

"……."

"או קיי, מה שהתכוונתי להוכיח מהסיפור, זה שבין אם מדובר בכח עליון ובין אם מדובר בחברת אפל (כן, זה בעצם סוג של היינו הך אבל,) לכל דבר בעולם יש סיבה! גם העובד שלכאורה הפיל "בטעות" את האייפון ה"עתידי" של אפל עשה זאת מסיבה מסוימת שככל הראה היתה שאפל החליטה "להדליף" אותו. מ.ש.ל."

"אתה פשוט מקרה אבוד…"

תגובה אחת על איך פגשתי את אייפון עונה 1 פרק 1 (ואחרון לעונה)

  1. מאת iPhoner:

    חחחח גדול!
    איזה שימוש מעניין בסיפור יהודי…

כתיבת תגובה

