חמשת שלבי הכניסה לעולם הCSS ע"פ הקבלה

כמו שהספקתם להבין, נכנסתי לעולמות הHTML/CSS חזק בזמן האחרון. תוך כדי קריאה, כתיבה, עיצוב ותכנות בשפות לא יכלתי שלא לשים לב שככל שעבר הזמןהDNA שלי עבר סוג של מוטציה שאיחדה בינו לבין שפת הCSS. תקראו לי מוזר ("אתה מוזר", שקט.), תקראו לי פריק ("פריק!!", לא אתם…), תקראו לי דניאל ("דניאל!", מה?) אבל אתם חייבים להודות שבניגוד לשפות תכנות אחרות בהן שוברים את הראש ביום וישנים טוב בלילה, במקרה של הCSS עוברים כמה שלבים בחווית הלימוד (כמה חננה אפשר להיות?) שגורמים בסופו של דבר לאבד את השפיות להתנתק מהעולם לכתוב על זה פוסט…

שלב העולם המופשט: בשלב הראשון אתם תתחילו לחלק את העולם שמסביבכם לדיבים (DIV ברבים). המחשב, שולחן הכתיבה שלכם, הפיתה שתאכלו, הבניין שממולכם – הכל פתאום יתבהר ויראה כל כך הגיוני, נסתרות העולם יתגלו בפניכם ולרגע, רק לרגע תרגישו כל יכולים (דן בראון, מקווה שאתה קורא כי אני מפציץ פה ברעיונות לספר חדש עם סוף מבאס).

שלב הליקויים: בשלב השני סדרי העדיפויות והקורדינציה שלכם יפגעו. פעולות פשוטות לכאורה כמו לענות לטלפון תוך כדי עבודה יהפכו לבלתי אפשריות מבחינה מוטורית (וגם נפשית), כמות הסינונים היומית תגדל משמעותית (אולי זה המקום באמת לבקש סליחה ממאות המסוננים היומיים שלי? ואולי לא! אם זה חשוב תתקשרו שוב). גם לנטוש את העונה השישית של אבודים לטובת 42 דקות של תכנות יכולה להיות תופעת לוואי דיי מעצבנת כשמדובר בעונה האחרונה שמסבירה את חמשת העונות הקודמות.

שלב ה״אההה עכשיו הבנתי״: בשלב השלישי (שגובל בקביעת תור אצל רופא נפש) אחת לכמה דקות תגידו לעצמכם (בד״כ גם בקול ובצורה כזאת שכל מי שבבית ישמע) ״אההה עכשיו הבנתי……!!״ (מכאן השם המקורי לשלב). אל תבהלו, זה קורה לכל בן אדם נורמלי. כמוני! (הבלוג הזה מגדיר מחדש את המושג "נורמלי").

שלב ההצלחה: השלב הרביעי בד"כ יגיע רגעים ספורים אחרי השלב השלישי. בשלב הזה אתם תרגישו כמו מלכים – אף אחד לא יכול עליכם אתם מלכי הCSS! אתם יכולים לעשות הכל, ליצור ולבנות בהנף עכבר. אבל אל תשמחו יותר מדי כי אז מגיע..

השלב האלים: בשלב החמישי והאחרון תרגישו צורך עז למעוך ראש של מישהו כי תגלו טעות פתאלית בתכנות הראשון שלכם… אבל הטעות הזאת תחשל אתכם (וגם את הבחור המסכן עם הראש המעוך) ותגרום לכם להבין דברים שלא הבנתם לפני.
ואז מגיע תת-שלב (חשבתם שנגמר הא?..) שנקרא ״התעשתות והתעטשות״ (״לבריאות!״, תודה) שבו אתם תרפו מהראש שהרגע מעכתם ותתחילו לתכנת את העיצוב שלכם מחדש רק בצורה טובה יותר ועם פחות טעויות.

אם עברתם את חמשת השלבים (ותת השלב) והתחלתם לשנוא את הIE תדעו שאתם על הדרך הנכונה🙂
בהצלחה!

4 תגובות על חמשת שלבי הכניסה לעולם הCSS ע"פ הקבלה

  1. מאת iPhoner:

    חחחח גדול! הרגת אותי מצחוק עם שלב 5! הוא נכון לגבי כל שפה..

  2. מאת עוזיאל:

    חחחחחחח.. יש לך את זה!
    CSS נשמע מאד מעניין, נכנסתי לקישורים שהבאת בפוסט הקודם (?) ולא הבנתי כ-ל-ו-ם! למרות שאני בין בגראפיקה ובHTML בסיסי..
    קצת מרגיז.
    שבת של שלום!

  3. מאת דניאל שטרנליכט:

    iPhnoer – דווקא כשלמדתי אנגלית זה לא קרה לי..:)

    עוזיאל – כדי להבין CSS צריך לשלוט טוב בHTML משם כבר הדרך יותר קלה. אני אישית נעזרתי במדריכי וידאו כי היה לי יותר פשוט לשמוע ולהבין מאשר לקרוא ולתרגל.

    שבת שלום!

  4. מאת nfsalon:

    גאוני וחזק. תודה רבה🙂

כתיבת תגובה

