איתי נוסבוים מעריץ את הריבועים הקטנים הנקראים פיקסלים

 

מישהו שממש אהב את הפוסט…

אני לא יודע כמה אתם יודעים על עולם הצילום הדיגיטלי אבל במצלמות דיגיטליות יש הרבה יותר מ"כמות מגה-פיקסלים" ואם אתם בקטע של צילום או סתם מתעניינים אז זה הפוסט בשבילכם.

אז מה זה בכלל מגה פיקסל?
מגה = מיליון.
פיקסל = ריבוע קטן המכיל מידע גרפי ממוחשב (קיצור באנגלית של Picture Element).

מה שבעצם אומר המושג "מגה-פיקסל" זה לכמה ריבועים קטנים התמונה תהיה מחולקת או בשפה המקצועית – רזולוציה. בתמונה הבאה אפשר לראות מה קורה כשמצלמים עיגול ואין מספיק פיקסלים: 

אפשר לראות שככל שיש יותר פיקסלים התמונה יותר מדוייקת וחלקה וממילא הצורות המקבלות יותר נכונות.

 

נניח שיש לנו מצלמת 10 מגה-פיקסל אז התמונות שאני אצלם יהיו מחולקות ל -10,000,000 (10 מיליון למי שהתבלבל בספירת האפסים) ריבועים קטנים כשבכל ריבוע יש צבע אחר.
כל ריבוע יכול לקבל רק צבע אחד שהוא שילוב של כחול אדום וירוק (או בשמם המוכר יותר: RGB) כמו בטלויזיה . מספר הצבעים שיכולים להיות בריבוע תלוי לא רק בכמות הפיקסלים אלא גם במספר הביטים (באנגלית bit שהוא ראשי תיבות ל binary digit), ככל שיש לי יותר ביטים כך יש לי יותר צבעים אפשריים. 

ועכשיו נעשה גיחה קצרה למתמטיקה (בכל זאת, סטודנט בטכניון), הנכם מוזהרים מראש: הפסקה הבאה חופרת להחריד ואין לקרוא אותה יותר מפעם אחת!

מספר הצבעים הוא 2 בחזקת מספר הביטים, לדוגמא אם יש לי 8 ביט אזי מספר הצבעים שלי יהיה 256 שזה 2 בחזקת 8, אם אני אשתמש ב 24 ביט אז יהיו לי כבר די הרבה צבעים – בסביבות ה16,277,216 שזה כמו שאתם יכולים לנחש 2 בחזקת 24 (אתם מוזמנים לבדוק ). מה שבאמת קורה זה שכל פיקסל עושה אינטרפולציה (סוג של ממוצע) בין כל הפיקסלים השכנים שלו ולפי זה קובע את הצבע שלו. פשוט לא?! 

על השימוש בפיקסלים בעיצוב גרפי?
ה"פיקסל" הוא מושג של תמונות בכל מקום לא רק בצילום, אם תלחצו בדסקטופ שלכם על הכפתור הימני בעכבר ותכנסו ל"מאפיינים" תוכלו לשחק עם הרזולציה של המסך שלכם ( תזכורת: רזולוציה זו מילה יפה למגה פיקסל). חוץ מזה גם הפוטושופ, היא תוכנה המבוססת על השיטה הפיקסלית (לחלק את התמונה למלא ריבועים קטנים) כדי ליצור או לערוך תמונה.
שימו לב לכל יתרון גם חסרון, אם אתם מעצבים בפוטושופ ובוחרים מספר פיקסלים גדול מאוד התמונה שלכם באמת תצא חדה אבל תהליך עיבוד התמונה יקח המון זמן. 

————————————————————————————– 

איתי נוסבוים הוא בוגר תואר ראשון להנדסת מכונות בטכניון וחובב מושבע של הבלוג. בזמנו הפנוי הוא אוהב לשחק טניס, להעלות לי נושאים לפוסטים חדשים ולנבור שעות באינטרנט בחיפוש אחר תכנים איכותיים ומעניינים (אולי זה קצת סותר את החיבה שלו לבלוג?). חוץ מזה, הוא גם הכותב הראשון בפינת "פוסט אורח" אז תנו כבוד!

איתי בתגובה: "אני לא מאמין שגררת אותי לזה…"

תגובה אחת על איתי נוסבוים מעריץ את הריבועים הקטנים הנקראים פיקסלים

  1. מאת iPhoner:

    נחמד, קליל, מעניין. אחלה פוסט!
    לי יש מצלמה של 12 מגה פיקסל:-)

כתיבת תגובה

