מזל שיש את גוגלון!

אני טוב באנגלית! תמיד הייתי טוב באנגלית. למעשה, אני כל כך טוב באנגלית שביסודי שמו אותי בקבוצת הדוברים (ריספקט מאן). ואז הגיע הצבא. הגוף ההוא שמגן על המדינה ובו זמנית גורם לך להתנוונות מוחית מהירה (במסלול ייעודי כמובן). אז עברו 3 שנים ועכשיו אני כבר לא כל כך טוב באנגלית…

פעם, לפני הרבה הרבה שנים (שנתיים בערך) היתה תוכנה בשם "בבילון" שכל תכליתה היה לתרגם לישראלי הנחמד מילים במחשב ובאינטרנט מאנגלית לעברית (או הפוך). התוכנה היתה פועלת ברקע הWindows והפעלתה היתה נעשית ע"י סימון המילה הרצויה ולחיצה על אחד ממקשי הF אותו המשתמש היה מגדיר מראש. היום, כשעיקר השימוש במחשב האישי הוא לגלישה באינטרנט, בבילון אמנם עדיין קיימת אבל הרבה פחות שמישה מפעם תודות לשירותי התרגום של גוגל.

גוגל נכנסה לעולם התרגום "בהשקט ובבטחה" כמו שרק גוגל יודעת לעשות ע"י פונקצית התיקון החצי-אוטומטי אותה הם הכניסו באפשרות החיפוש כך שאם המחפש היה רושם לדוגמא בשורת החיפוש "Nowing" (הכוונה ל"ידיעה"-Knowing) גוגל היתה מזהה מיד את הטעות ונותנת אפשרות לתיקון המילה על מנת לשפר את איכות החיפוש ("האם התכוונת לKnowing?" – זה בדיוק העניין).

עם הזמן עברה גוגל לתרגום מלא של מילים, משפטים ומאמרים ומשם לקבצי Word, מצגות ואתרי אינטרנט מלאים כאשר בדיוק כמו בחיפוש, הכל נעשה בשניות ספורות. מה שיפה בשירות התרגום של גוגל הוא התמיכה בשלל השפות והמעבר ביניהם. גוגל כיום תומכת במעל ל50 שפות כך שבין אם אני ארצה לשמח את דוד שרוליק (דובר היידיש המובהק) ולתרגם לו את הבלוג לשפה שהוא מבין, ובין אם ארצה לשאול את מר.נסראללה מה דעתו על הבלוג שלי בערבית רהוטה, השמים הם הגבול!

לתרגום בגוגל: http://translate.google.co.il

2 תגובות על מזל שיש את גוגלון!

  1. מאת עוזיאל:

    מסכים. אין על התרגומון של גוגל..
    בבילון? מי שמע עליו בכלל? הוא היה כ"כ גרוע…

  2. מאת דניאל שטרנליכט:

    בוא לא נגזים, הוא היה להיט ומאוד שימושי בתקופתו אבל "יחי המלך החדש"

כתיבת תגובה

