המחשב שלי, הוא החבר שלי, הוא השרת שלי. המדריך להפיכת המחשב האישי לשרת מדומה

בעקבות הרעל שיצרתי (בעיקר לעצמי) בפוסט הקודם התחלתי להתעניין בעיצוב מערכות וורדפרס (״וואו מפתיע״, כן אני יודע, הגיוני שאני אתעניין במשהו שכתבתי..) תוך כדי עבודה על קבצי המערכת נתקלתי בבעיה מעניינת (אולי לא כל כך מעניינת – תחליטו אתם).
לאחר ששיחקתי להנאתי בקבצי הCSS בלי שמץ של מושג מה אני עושה, רציתי לראות מה ההשלכות לשינויים שביצעתי על עיצוב המערכת אך אויה, כדי לראות את התוצאות נזקקתי (״נז-מה?!״, נזקקתי! שורש ז.ק.ק- מילה מאוד שימושית) למערכת וורדפרס פעילה ומקוונת ומכיוון שלא הייתי מסתכן בלראות מה יקרה לבלוג אם אפעיל עליו את זוועות הCSS שיצרתי, והמחשב האישי חסר יכולת בהפעלת קבצי php או תמיכה בMysSQL, פניתי לחבר ותיק (ותיק, אבל כנראה לא כל כך טוב כי אפילו בפייסבוק אין לי אותו) לעזרה. מר גוגל.
את הפיתרון שמצאתי הפכתי למדריך וכך נוצר:

המדריך להפיכת המחשב האישי לשרת מדומה

מידע כללי: תפקידה של WampServer הוא ליצור שרת מדומה על המחשב האישי בו תוכלו להפעיל קבצי Web בעלי בסיסי נתונים בהם Windows לא תומך בד"כ (כמו מערכות php לדוגמא).

סד"פ: ("תחי מדינת ישראל, כל הכבוד לצה"ל..")

-הורידו את התוכנה מפה והתקינו אותה על המחשב.

-דאבלקו (לחצו דאבל קליק עם העכבר) על הסמל שנוצר על שולחן העבודה לאחר ההתקנה שנראה כך:

-עכשיו יופיע לכם בשורת "התחל" הסמל הבא:

-לחצו עליו פעם אחת ובחרו "Start All Services"

-לאחר מכן כתבו בשורת הכתובות של הדפדפן בו אתם משתמשים את צירוף המילים "localhost".

-יפתח לכם עמוד המערכת של השרת המדומה שלכם:

-הכנסו לקישור "phpmyadmin" וצרו מאגר נתונים חדש ע"י מעבר לסימניית "מאגרי נתונים" והזנת שם בתיבה תחת הכותרת "יצירת מאגר נתונים חדש" (אני בחרתי בשם מאוד מקורי למאגר הנתנוים שלי: "wordpress" *ראו תמונה)

*

-בהנחה שתרצו לעבוד ולעצב מערכת וורדפרס הורידו מערכת עדכנית מהאתר הרשמי של וורדפרס.

-חלצו את קובץ הZip לתיקית "www" שנמצאת ב"C:\wamp\www" (שימו לב שאם התקנתם את הWampServer במקום אחר תצטרכו לשנות הנתיב בהתאם).

-הדבר האחרון שתצטרכו לעשות יהיה להתקין את הבלוג.

-הקלידו בשורת הכתובות "localhost/wordpress" ועקבו אחרי ההוראות (*בשלב הזה אם לתיקית הוורדפרס שלכם קראתם בשם אחר תצטרכו לשנות את המילה "wordpress" לשם התיקיה שיצרתם).

-מזל טוב! כרגע יצרתם לעצמכם בלוג על המחשב האישי.

-מכאן תוכלו לשחק בהגדרות, לייבא או ליצור ערכות נושא, לכתוב, להוסיף, לשנות וכו'..

-עריכה של קבצי הphp/CSS תהיה מן הסתם בתיקית "C:\wamp\www\wordpress" שיצרתם.

חשוב לציין שמדובר בשרת מדומה ולא תוכלו לגשת אליו מהרשת אלא רק מהמחשב האישי שלכם!

———————————————————————-

לבעיות/שאלות/בקשות אתם מוזמנים לפנות אלי בתגובות בבלוג או במייל.

תהנו!

תגובה אחת על המחשב שלי, הוא החבר שלי, הוא השרת שלי. המדריך להפיכת המחשב האישי לשרת מדומה

  1. מאת iPhoner:

    יעיל מאוד למקרה ואני אתחיל לעצב מערכות.
    תודה!

כתיבת תגובה

