הפיסה החסרה בקוביה של מייקל ביי

.             

אתמול הלכתי עם חברה שלי לראות את הסרט "רובוטריקים – נקמתו של הנופל". אני בטוח שכבר הספקתם לקרוא ביקורות אם לא לראות בעצמכם את הסרט ואני מניח שבסוף ההקרנה התגובה שלכם ,בדיוק כמו שלי, היתה "הא?!".

אני לא יודע מה חשב לעצמו מייקל ביי בהפקה של הסרט אבל היו שם כמה רגעים מביכים בהם שאלתי את עצמי אם זה באמת המשך של הסרט הראשון או סתם נסיון נואש לקאמבק סדרת טלויזיה מצוירת. במה דברים אמורים? הנה רק כמה דוגמאות: אמא מסוממת שלא מפסיקה לאכול עוגיות חשיש, תאומים רובוטיים שמשחקים אותה מינימום מהצ'כונה, "הנופל"- שההבדל בינו לבין הרשע הקודם [מגהטרון] הוא שני קוצים וחצי, בנות שמסתובבות בלבוש מינימלי גם במקומות ציבוריים כמו מכללה, מכונית-רובוטריק שמתיימר להיות כלבלב מחמד וכמובן חתיכת ברזל שבמקרה [ורק במקרה, למרות שעברו שנתיים] נשארה מהסרט הקודם וקמה לתחיה בתחילת הסרט הזה.

שני דברים שכן אהבתי בסרט:

1. השחקניםשיאה לבוף [שחקן שאני מאוד אוהב] ומייגן פוקס [כמה שהיא מדהימה.. לא ליד חברה שלי כמובן, אפשר להירגע..] השחקנים הראשיים ללא ספק עשו עבודה מצוינת [עד כמה שניתן להוציא מהסרט הזה]!

2. האפקטים – אין מילים..השילוב העוצמתי בין עיצוב בתלת מימד לעריכת סרטים באפטר אפקטס מובילה אותנו לשעתיים וחצי של צפיה במחרוזת אפקטים עוצרת נשימה כשפה ושם יש התערבות מיותרת של טקסטים ושחקנים.

אז יש לנו שחקנים סבבה, יש לנו אפקטים מטורפים, יש לנו רובוטים ענקיים ויש לנו אפילו פסקול נחמד [למרות שנראה כאילו לא סנכרנו אותו כמו שצריך עם הסרטאבל [וכאן בא 'אבל' עצום בליווי של מטוס F16 ובום על-קולי] למרות  הכל, משהו חסר..

מה זה יכול להיות?..

אה כן.. הפיסה הקטנה שיכולה לקחת סרט בשווי 200 מליון דולר ולהפוך אותו לחסר משמעות..

העלילה!

אני עדייו מנסה לפצח את הרעיון שעמד מאחורי הסרט. מה הניע את השחקנים לעבור ממקום למקום ודווקא למקומות האלה? מאיפה נוצר בכלל הנופל הזה? למה שהשקרניקים ירצו להרוס לנו את השמש? מאיפה צצו פאתום כל הרובוטים החדשים??

הכל יאלץ להישאר בגדר תעלומה והצופים יאלצו להסתפק בדמיונם כדי להשלים את החסר.

כמה עובדות מעניינות שלא ידעתם על רובוטריקים 2:

  • בסרט הראשון בסדרה כמות הרובוטים שהשתתפו בו היתה 14. בסרט החדש משתתפים לא פחות מ46 דמויות רובוטיות.
  • נניח שהייתם רוצים את הסרט עם כל העריכה, הסאונד, קבצי התלת מימד וכו'.. תצטרכו לפנות בשביל זה 145 טרהבייט מהמחשב שלכם!!! [כדי לסבר את האוזן, כדי לצרוב 145 טרהבייט תצטרכו לקנות 35,000 דיסקים של דיוידי].. אגב, הסרט הראשון תפס "רק" 20 טרהבייט..
  • אם תבצעו רינדור לדמויות התלת מימד של הסרט במחשב הביתי שלכם יקח לכם רק…16,000 שנים! ואני לא צוחק זו עובדה אמיתית.
  • אם תקחו את "אופטימוס פריים" [מנהיג הרובוטריקים] ותפרקו אותו, תוכלו לפרוס את החלקים שלו למרחק של 180 מיילים=290 ק"מ= קצת פחות מהמרחק בין ב"ש לאילת.

————————————————————————————–

לסיכום, אני כן ממליץ לראות את הסרט בשביל האפקטים אבל לא לשבור את הראש בחיפוש אחר תוכן, עלילה או קשר בין סצינות כי לא תמצאו..מוציא לשון

5 תגובות על הפיסה החסרה בקוביה של מייקל ביי

  1. מאת iPhoner:

    לא ראיתי את הסרט אבל קראתע כמה ביקורות ומה שכתבת נשמע כמו נשיקות וחיבוקים לעומת האחרים..

  2. מאת איתי:

    אין לי יותר מידי מה להגיב בנושא , רק הערה קטנה אחת לא קשורה…
    אני חושב שהתבלבלת טיפה.
    180 מייל זה ממש לא 112 ק"מ , ההפך זה יותר נכון .
    ואם כבר לדייק אז 112.5

    😉

  3. מאת Mr.Goo:

    לא יודע על מה אתה מדבר, סרט גדול! שני דברים כן אמרת ואני מסכים: מייגן פוקס אכן מדהימה והאפקטים מדהימים!!

  4. מאת גולה בובה:

    נראה לי שאני הלך לראות את זה בסופ"ש….בשביל האפקטים 🙂

  5. iPhoner – סחטיין על המטאפורה.

    איתי – וואו כמה שאתה צודק. תוקן.

    Mr.Goo – שמח שיש מגיב עם טעם טוב.

    גולה בובה – אל תתאמצי ללכת לראות את הסרט במקום אחר מהיס-פלאנט.

כתיבת תגובה

