2#: התפוח לא נופל רחוק מהעץ!

 הלוגו של אפל

פרויקט פ.א.ה ממשיך לרוץ והשבוע בעקבות כמה אירועים מרכזיים – 1. השקת הiPod shuffle החדש. 2. תחילת הצטברות השמועות על חזרתו של סטיב ג'ובס [הבן-אדם מקצוען אין מה להגיד] ביחד עם ה- iPhone nano שעתיד לצאת לשוק בחודש יוני הקרוב במחיר טיפשי של 99$ [פשוט לא מפסיקים להפתיע] ו3. [דבר אחרון,באמת!] קבלתו של הMiniMac לצבא המחשבים הביתי שלי [כמה ממוסחר אפשר להיות??], החלטתי לקחת את אתר האינטרנט של "אפל" ולתת לו הזדמנות להראות לנו [פשוטי העם] כמה המעצביםאייפון של החברה הזאת באמת שווים [לא שיש פה שאלה גדולה – העיצוב של ה פשוט עוצר נשימה, אבל ננסה באמת להישאר אוביקטיבים][-יחסיתמוציא לשון]..

אני אקדים ואגיד שלאחר מחשבות והתיעצויות עם כמה אנשים, שיניתי את סדר הנושאים בכל ביקורת בפרויקט אז אני מבקש שלא תיכנסו לפאניקה ותכבו את המחשב מחשש לוירוס – הכל בסדר, אתם מוזמנים להתרווח בכיסא ולהתחיל לקרוא.

————————————————————

1. מראה כללי – נכניס לשורת הכתובות שלנו את הכתובת http://www.apple.com ולהלן מה שנקבל:

האתר של אפל

כבר במבט הראשון אפשר להתאהב באתר ובמוצרים שלו. מן הסתם הדבר הראשון ששמים לב אליו זה היד שלהם [שדומה באופן מפתיע ליד שלנו..וואו גם להם יש חמש אצבעות??] שמחזיקה את המוצר האחרון שהחברה הוציאה – מה שרק גורם לגולש באתר לרצות גם להחזיק אחד כזה [אם כבר יש לי את אותה יד למה שלא יהיה לי גם את אותו מוצר?..].

נמשיך להעיף מבטים כלליים באתר ונבין מיד מה נושא החברה ואיזה מוצרים יש לה להציע. מבחינת הצורות, כמובן שאין שום תיבה [טקסט או תמונה] שנגמרת בפינות מחודדות אלא רק מעוגלות וזאת [לעניות דעתי] על מנת לתת את ההרגשה שיכולות החברה הן אין-סופיות.

2. שימושיות – אני לא חושב שיש מישהו [למעט אנשים שלא חזקים באנגלית] שלא מבין איפה סרגל הניווט באתר ולאן יוביל אותו כל מקש.

סרגל הכלים

גם אחרי גלישה מעמיקה [חצי שעה רצופה] לא הצלחתי שלא להיות מופתע מקלות הניווט באתר. לא מצאתי לינקים שבורים, וכל שאלה שרק יכולתי להעלות על דעתי נענתה עוד לפני שהתחלתי במסכת שבירת הראש בחיפוש אחר תשובה. סה"כ לגבי הנוחות והנגישות למשתמש באתר, אפשר להגיד שאפל, איך אומרים? יש עליהם! [איזה פרגון יאללה..]

!So far so good

3. צבעים וצבעוניות – לא קשה להבחין כי הצבעים השולטים פה הם לבן ואפור. אני מניח שכמו בפרסומות של ג.יפית לאבקות כביסה הלבן בא לבטא נקיון, סטריליות, טוהרה וכו' בדיוק כמו בחנויות של אפל [-idigital בקניון רמת אביב, מומלץ למי שיש איזה יום שישי פנוי עם החברה]. גם בצבעוניות הם לא חסכו, בתוך כל תיבה של מוצר יש תמונה ממחישה שבאה לאזן את כל הלבן מסביב ולכן כמו שתשימו לב, העין שלכם תימשך קודם כל לתמונות של המוצרים, אח"כ למחיר המוצר [טבעי לחלוטין, זה לא רק אתם קמצנים] ולבסוף [בין אם המחיר אטרקטיבי ובין אם לא] להסבר על המוצר עצמו – נתונים, יכולות וכו'…

המחשה

4. פונטים – זה סעיף שבד"כ נופלים בו [ורציתי,באמת שרציתי] אבל גם פה אפל לגמרי עמדה בציפיות. סוג הפונט שבו השתמשו נעים לעין, יש שינויי צבעים ודגשים בכתב במקומות הנכונים [לדוגמא: בין שם המוצר למחיר]  וגודל הטקסט מותאם ומשתנה לפי הצורך.

5. אטרקטיביות – אמרתי בהתחלה שחייבים לשמור על אוביקטיביות אבל באמת שאני מתחיל להתייאש. חיפשתי קצת שיעמום באתר שלהם ופשוט לא הצלחתי למצוא! סרגל הניווט בחלקו העליון של האתר מקבל צבע ומסגרת שונה במעבר העכבר עליו, וכניסה לכל אחד מהקישורים mac ו-ipod תפתח לכם את סרגל המוצרים המדהים הזה שרק מבקש שתזיזו את הגלגלתו [קרי- הגלגלת שלו]:

סרגל הכלים

גם בכניסה ללשונית iphone יש תצוגת סרגל כלים שמדמה שימוש באייפון כמו במציאות. למעשה אפשר להגיד שגם אם לא ממש בא לכם לקנות מוצר של אפל [מה שלא סביר], בכל מקרה תרצו להיכנס שוב לאתר שלהם ולו רק כדי להתלהב ולראות עוד – ממש כמו ילד קטן שמקבל כל יום פיצה לארוחת ערב! [מה הקשר? אין לי מושג אבל ממש בא לי פיצה..]
————————————————————

ציון עיצוב אתר: 9.5!

למה רק 9.5?! כדי להראות להם שהם לא מושלמים. חה דפקנו את אפל!
————————————————————

גיט שאבעס!מגניב

4 תגובות על 2#: התפוח לא נופל רחוק מהעץ!

  1. מאת איתי:

    אפל הם בהחלט ענקים …
    אני ממליץ בחום לכולם לעבור להשתמש בדפדפן שלהם – ספארי 4 .
    אומנם יצאה רק גרסת בטא של התוכנה אבל היא ממש טובה .
    עוד משהו , זה הדפדפן המהיר ביותר שקיים , מהיר פי 30 מהאקספלורר של מיקרוסופט, וגם מהיר יותר מהפיירפוקס למי שלא יודע.

    אחלה כתבה , תמשיך ככה .

  2. מאת iPhoner:

    כתבה מעולה!
    נשמע כאילו אתה סוגד לאפל אבל לא מאשים אותך הם תותחים!

  3. מאת Mr.Goo:

    לא נשמע ממש אוביקטיבי, אבל לא יכול להאשים אותך אין על אפל בגאדג'טים ומחשבים!
    חוץ מזה אני לא מוצא שום סיבה שהאתר שלהם יהיה פחות ממושלם, כישרון ומקוריות לא חסר להם…

  4. איך אפשר להישמע אוביקטיבי כשחצי מהמוצרים שלי בבית הם של אפל?..

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: