1#: Facebook! – הקרבן הראשון בפרויקט פ.א.ה.

[אני מניח שלא תתפלאו שגם לי יש פייסבוק…]

פרויקט פ.א.ה יוצא לדרך והאתר הראשון שיקבל בראש [או כמו שסבתא שלי אומרת: "אה וינדר שמייכע גוועלד" – משפט חסר משמעות] הוא הפייסבוק [כמובן לפי בקשתכם]. נתחיל לעבור על הפייסובוק לפי "העקרונות המנחים" של הבלוג:

————————————————————

1. שימושיות -אני חייב להודות שמבחינת השימושיות באתר, יוצרי הפייסבוק שיחקו אותה ובגדול.

כבר במסך הפתיחה, עוד בלי להירשם [לא שקיים מישהו שלא רשום] אפשר לראות ולהבין על מה האתר ["פייסבוק עוזר לך להיות בקשר עם האנשים בחייך"-או בפשטות, פייסבוק עוזר לך להפסיק לבזבז שיחות וזמן יקר של פגישות כי אחרי הכל, מה הטעם בחיים מחוץ לקופסא?..], איך נרשמים בקלות ואיפה מתחברים משתמשים קיימים.

אחרי שנרשמים, אמנם יש אין סוף אפשרויות ואפליקציות אבל הכל מסודר ורק מחכה שתקליק ותתמכר [בדיוק כמוני]. בכל מקום יש סרגלי כלים וכפתורים ששולחים את המשתמש בדיוק לאן שהוא רוצה.

2. צבעים וצבעוניות – אמנם הצבעים הבסיסיים של הפייסבוק דיי משעממים-כחול,לבן [אחח הציונות..] וזריקות של צבעים כמו ירוק וצהוב מדי פעם, אבל מהרגע שמתחילים להיות לך חברים [מה שאצלי קרה ממש מהר תמורת תשלום הולם לכמה אנשים] הפייסבוק שלך מקבל צבעוניות בדיוק במינון הנכון.

3. מראה כללי – כנראה שיוצרי הפייסבוק במקור היו מרובעים [לא שדמיינתי אותם כמו החבר'ה מהמטריקס אבל בכל זאת..] האתר בנוי ברובו מתיבות מרובעות. אני לא מאשים את המעצבים, כי במקרה של הפייסבוק הצורות הפשוטות מביאות את הפשטות, ומה שיפה באתר זה בדיוק העניין הזה.

4. פונטים – ושוב, הפשטות בלוגו של פייסבוק עושה את שלה. אמנם הייתי מוסיף צללית או בן אדם קטן וצהוב שישתלב בלוגו אבל הפונט שהמעצב יצר מושך את עין המשתמש כבר במבט הראשון באתר. מבחינת הפונטים בשאר האתר, הם בדיוק בגודל המתאים, נותנים את הדגשים [B] ושינויי הצבעים איפה שצריך ולא משתמשים בצבעים בולטים [שאפילו חפרפרות רואות].

5. אטרקטיביות – הייתי נחמד עד עכשיו [ואולי קצת משוחד] אבל בעניין ההנפשות אני חושב שהפייסבוק נפל חזק. למעט תיבות טקסט לשינויי הגדרות שמופיעות פה ושם בהעברות עכבר, האתר מת.

אפשר לתרץ ושוב להשתמש בעניין הפשטות [חלאס עם זה..] אבל הנפשה קטנה בפלאש פעם ב-10 שניות על הלוגו או במעבר על אייקונים בסרגלי כלים שיגרום להם לגדול, יכלו להוסיף הרבה.

————————————————————

ציון עיצוב אתר: 8.5 [מתוך 10]

————————————————————

מקווה שנהניתם,

שתהיה לכולם שבת שלום! צוחק

2 תגובות על 1#: Facebook! – הקרבן הראשון בפרויקט פ.א.ה.

  1. מאת Mr.goo:

    ביקורת טובה אבל אני חייב לא להסכים איתך על עניין האנימציה. המטרה של הפייסבוק היא אחת וזה להישאר בקשר עם חברים,אין להם עניין למסחר את עצמם ולכן כל עניין האנימציה מיותר פה…וזו דעתי!

  2. ואני חייב דווקא לא להסכים איתך! [ולא רק בשביל התגובה..]
    כל מטרת האנימציה וההנפשות באתרי אינטרנט הם לאו דווקא על מנת למשוך את עין הגולש לפרסומת כזו או אחרת.
    התנועות הקלות באתר הן אלה שיעוררו את עניין המשתמש ויגרמו לו לרצות להמשיך לגלוש עוד באתר שלך… וזו דעתי שלי!

כתיבת תגובה

